Bliv medlem

Vores vision & mission

Psykedelisk Samfunds overbevisning er, at psykedelika har potentialet til at transformere menneskers liv og vores samfund ved at helbrede traumer og forbinde mennesker med naturen og til en dybere følelse af formål og mening med tilværelsen. Derfor arbejder vi for at (re)integrere psykedelika i vores samfund.

Vores mission er, at:

Psykedeliske substansers gavnlige potentiale realiseres og risici minimeres. Dette gør vi ved at oplyse offentligheden om både fordele og risici ved disse kraftfulde substanser. Vi ønsker gennem retvisende information at bidrage til at nuancere og balancere den offentlige diskurs om psykedelika på et grundlag af den tilgængelige videnskabelige forskning og erfaring fra brugere og eksperter.

Vi anerkender, at brugen af psykedelika ikke er uden risici, og at uansvarlig brug af kan medføre psykisk overlast. Vi er ikke en missionerende forening, der mener at alle skal tage psykedelika – men vi mener at det gavnlige potentiale overstiger risici, hvis disse potente værktøjer forvaltes på forsvarlig vis.

Vi arbejder kontinuerligt på at skabe et sikkert og støttende rum for folk, hvor de kan lære mere om psykedelika, udveksle erfaringer og finde fællesskab med ligesindede.

Vores forening er også rettet mod fagprofessionelle – både i det etablerede system som psykiatere, psykologer og psykoterapeuter, og i “undergrunden” som tripsittere, praktiserende terapeuter, ceremoni-facilitatorer – som ønsker at møde og vidensdele med andre fagfolk. Det er essentielt for os at bidrage til en høj etisk og faglig standard indenfor det psykedeliske felt.

Vores arrangementer, workshops og medlemskab er designet til at facilitere et sted man kan søge viden om psykedelika og forsvarligt brug af dette, samt at skabe et støttende netværk af mennesker, der deler en fælles interesse i de psykedeliske substansers helbredende kraft.

Vi afholder løbende forskellige arrangementer, herunder:

• Foredrag fra forskellige ledere inden for den psykedeliske sfære, herunder forskere, praktiserende terapeuter og psykologer, iværksættere, psykiatere og politiske beslutningstagere
  • Integrationscirkler og sociale arrangementer
  • Visning af dokumentarfilm og diskussion af psykedeliske bøger
  • Uformelle diskussioner om emner som mikrodosering, psykedeliske stoffers rolle i at katalysere sociale forandringer og en verden efter forbud mm.
  • Historier fra deltagere og medlemmer om deres personlige psykedeliske oplevelser

Slut dig til vores mission om at fremme psykedelisk uddannelse og skabe en verden med større medfølelse, sensitivitet og forbundethed. Din støtte vil gøre en forskel i livet for utallige personer, der søger helbredelse og personlig vækst. Meld dig ind i Psykedelisk Samfund i dag.